همانطور که اکثر شما هم می‌دانید کاشان از جمله شهرهای بزرگ و گردشگر‌پذیری است که تقریبا همه آن را می‌شناسند. این شهر علاوه بر قدمت تاریخی و فضای سنتی‌اش، مراکز تفریحی، زیارتی و سیاحتی بسیاری را در خود جای داده است. بنابراین یکی از مناسب‌ترین شهرها برای سفر محسوب می‌شود. در این مطلب از عمارت محمودیه قصد داریم به مجموعه‌ای از مکان‌های تفریحی، خرید، زیارتی، کافه، رستوران و بستنی فروشی‌های کاشان که می‌توان در شب به آن‌ها سر زد؛ اشاره کنیم.

تفریحی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر شهر وجود مکان‌های تفریحی آن است. با توجه به این که اکثریت مردم معمولا به دنبال اماکن تفریحی برای گذران اوقات فراغتشان هستند؛ کاشان از دارا بودن مکان‌های تفریحی مستثنا نیست. از جمله مکان‌های تفریحی کاشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خیابان باغ فین

این خیابان در واقع به بخش بالایی خیابان امیرکبیر گفته می‌شود و به گفته عامیانه مردم کاشان به فین شهرت دارد. علاوه بر سفره خانه‌ها و رستوران‌های سنتی که در اطراف این خیابان قرار گرفته‌اند؛ بلال کبابی در تابستان‌ها و آش، فرنی و باقالی گرم در زمستان‌ها فضای تفریحی بسیار خوبی را در شب‌های این خیابان فراهم کرده است.

  • شهربازی کاشان مال

مرکز خرید کاشان مال در بلوار امام رضا، در یکی از طبقات بالایی خود شهربازی سرپوشیده‌ای را جای داده است. این شهربازی مجموعه‌ای از بازی‌هایی مانند بولینگ، ماشین سواری، فوتبال دستی و… است که می‌توانند سرگرمی‌های خوبی برای کودکان و بزرگسالان باشند.

 

  • کویر مرنجاب

یکی از مکان‌های مهم و دیدنی کاشان که سالانه مسافران زیادی را جذب خود می‌کند؛ کویر مرنجاب می‌باشد. بهترین زمان سفر به کویر اوایل آبان تا اوایل بهار است. استفاده از تورهای گردشگری برای رفتن به کویر بهترین گزینه به حساب می‌آیند. چرا که آن‌ها با تمام چم و خم سفر به کویر آشنا هستند. همچنین با توجه به زیبایی که شب‌ها و آسمان کویر دارد، سفر به کویر از بهترین گزینه‌های تفریح در شب است.

کویر مرنجاب

  • خانه‌های بازی، باشگاه بیلیارد و اتاق فرار

همانند دیگر شهرهای بزرگ، کاشان نیز از داشتن تفریحاتی همچون خانه‌های بازی، اتاق فرار و باشگاه بیلیارد خالی نیست. این مکان‌ها علاوه بر این که تفریحات مناسبی در شب به حساب می‌آیند، گزینه‌ی مناسبی برای تفریح بزرگسالان نیز هستند.باشگاه بیلیارد شایان واقع در بلوار امام رضا از بزرگ‌ترین، مجهزترین و لوکس‌ترین باشگاه‌های بیلیارد کاشان است.

مراکز خرید

مراکز و خیابان‌های مناسب برای خرید از دیگر ویژگی‌های مهم یک شهر برای رفع نیاز مردم و به خصوص خانم‌ها هستند. از جمله مراکز و محل‌های مناسب خرید در کاشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خیابان امیرکبیر

خیابان امیرکبیر از محل‌های به اصطلاح بالا شهر کاشان محسوب می‌شود. این خیابان شامل فروشگاه‌های لوکس از اجناس و برندهای مختلفی است که تقریبا می‌توان گفت قیمت بالایی دارند.

  • کاشان مال

مرکز خرید کاشان مال واقع در بلوار امام رضا شامل مجموعه‌ای از فروشگاه‌های مختلف مانند رفاه، نبات ریز و… است که می‌تواند خریدی راحت و آسان را برای شما فراهم کند.

کاشان مال

  • پاساژ صفویه

این پاساژ در خیابان رجایی قرار دارد و از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پاساژهای این خیابان برای خرید محسوب می‌شود. مجموعه‌ای از مغازه‌های فروش لباس، کیف، کفش، اکسسوری و… را می‌توانید در این پاساژ ببینید.

  • بازار سنتی

از قدیمی‌ترین بازارهای کاشان بازار سنتی این شهر است. از فضای سنتی، زیبا و دلنشین این بازار که بگذریم، عطر گیاهان دارویی عطاری‌ها آنچنان فضای بازار را پر کرده که شما را شیفته بوی خود می‌کنند. علاوه بر عطاری، حجره‌ها و مغازه‌های دیگری از جمله طلافروشی، فرش فروشی، عتیقه فروشی و… نیز در این بازار قرار دارند که می‌توانید برای خرید به آن‌ها سر بزنید.

زیارتی

تعدادی از مردم هم هستند که با سفر به یک شهر تمایل دارند به مکان‌های مذهبی آن شهر هم سری بزنند. از آنجا که کاشان از شهرهای مذهبی کشور محسوب می‌شود؛ مکان‌های مذهبی نیز زیاد دارد. در ادامه به تعدادی از مشهورترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مشهد اردهال

مشهد اردهال روستایی در 42 کیلومتری کاشان است و در میان مردم محلی به مشهد قالی شهرت دارد. زیارت امامزاده سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در این روستا قرار گرفته است.

مشهد اردهال

  • هلال بن علی

بقعه امامزاده محمد هلال بن علی (ع) که از فرزندان علی بن ابیطالب (ع) است در آران و بیدگل قرار دارد.

کافه

کافه‌های شهر کم نیستند. کافه‌های مختلفی از نظر معماری، ظاهر و فضا در سطح شهر وجود دارند که سلیقه تمامی افراد را پوشش می‌دهند. از زیباترین کافه‌های سنتی شهر می‌توان به بام، گلاب، ملک و ویونا اشاره کرد. از دیگر کافه‌های باکیفیت کاشان می‌توان کافه لکاسی که فضایی مدرن دارد را نام برد.

کافه رستوران

از دیگر مکان‌های مهم یک شهر، رستوران‌ها هستند که مردم برای خوردن صبحانه، ناهار و شام به آن‌ها مراجعه می‌کنند. از بهترین رستوران‌های سنتی کاشان می‌توان به ننه آقا، سندباد، داریو اشاره کرد. ژین و رابو نیز از دیگر رستوران‌هایی هستند که می‌توانید غذاهای فست فودی هم از آن‌ها تهیه کنید.

بستنی فروشی

بستنی فروشی‌ها از مکان‌هایی است که تقریبا همیشه و همه فصول سال مشتری دارند. مردم کاشان علاوه بر بهار و تابستان که هوای گرمی را تجربه می‌کنند، در زمستان‌ها نیز به بستنی فروشی‌ها سر می‌زنند. از همین رو بستنی فروشی‌های معتبری در سطح شهر بوجود آمده است. بستنی فروشی‌های شکرریز، علمدار، اکبری و بابا اسماعیل از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بستنی فروشی‌های شهر هستند که بستنی سنتی کاشان را نیز سرو می‌کنند.

سعی کردیم در این مقاله تعدادی از مکان‌های تفریحی، مذهبی، خرید و… شهر کاشان که می‌توانید در شب‌ها به آن‌ها سر بزنید را به شما معرفی کنیم. امیدواریم مورد توجه واقع شود.